quinta-feira, 17 de março de 2011

LICOR BEIRAO, o licor de Portugal / Liquor van Portugal




Een reizende verkoper van Porto, met de naam Luis de Pinho, in het voorbijgaan door het dorp voor
de verkoop van portwijn, werd verliefd op de dochter, Raquel,  van een plaatselijke apotheker, en trouwde ze, vestigen daar.De vader verkocht in de apotheek (Farmácia Serrano), in aanvulling op de gebruikelijke drugs, drank gemaakt van natuurlijke ingrediënten, volgens oude recepten en geheimen.
Met de inwerkingtreding van het land, een wet die de overdracht van de medicinale werking van alcoholhoudende dranken verboden, de jonge klerk besloten om een aparte fabriek, waar hij ontwikkelde de ambachtelijke processen van de vader.
Elf jaar later, in 1940, als gevolg van financiële moeilijkheden als gevolg van de Tweede Wereldoorlog, was er een jaar eerder uitgekomen, de fabriek moest worden verkocht. José Carranca, 24 jaar oud, die daar heeft gewerkt, besloten om niet alleen de faciliteiten, maar ook het geheim, in een operatie waaraan hij investeerde al hun spaargeld te kopen. Het volgende jaar, leende hij een gedurfde reclamecampagne te maken. Veel noemde hem gek, maar het was een visionair. De productie van de beroemde likeur Beirão is nu verantwoordelijk voor zijn vrouw, Maria Jose, steeds een van de beter bekende Portugese merken tussen de verschillende generaties van de consument.  
Gelet gezaaid de zaden van het succes in merkbekendheid, vooral op de Portugese wegen, Jose Redondo Carranca niet gekregen te ontdoen van de vliezen van Justitie, om zuiver politieke vraagstukken geoordeeld. Had ongeveer 90 zaken die voor de rechter, maar verloor er slechts een. Hun vasthoudendheid leidde hem naar het bedrijf van verkeersborden, speelgoed en reclame, die reed in de schaal, de uitvoering van hun projecten, waardoor het een van de meest succesvolle ondernemers van de twintigste eeuw.De productie van sterke drank is nu verantwoordelijk voor deze vrouw en sindsdien, de drank is uitgegroeid tot een van de meest populaire en het land vandaag wordt verbruikt door alle generaties. 

 Dus het wordt een pionier in de plaatsing van duizenden billboards langs de wegen van noord naar zuid, de Licor Beirão adverteren, dan creëerde een bedrijf dat zich toelegt om deze services te verstrekken aan derden.
Het bordje met het teken "Licor Beirão" met hoog een vogel en Lousã bergen op de achtergrond wordt een bedrijf icoon. In deze reclame strategie wordt ook durven controverse te zoeken, zoals een waarin zinspeelt op de subliminale Salazar, met het couplet: "De Beirão die iedereen leuk vindt."
Maar nog eens 50 jaar werd beroemd in de aanval op de douane, waar een schuchter 'pin-up van rood, buik en benen gestript, vestigt de aandacht op de slogan:
"Het is leuk om hem te dienen, is smaakvol drankje het ..."
Het label bevat de naam van de drank uit het dorp van herkomst, Lousã, geschreven in de trant van de negentiende eeuw, Lousan.
Een onweerstaanbare gastronomisch product wat altijd goed is ... van 
amber en zoete smaak, haar inkomsten onder wraps. 
De drank heeft een schaduw van topaas transparante, zoete smaak.
Het is normaal geconsumeerd als een digestief, simpel of met ijs.
 

Het is op Quinta do Meiral in Lousã, die zoon en kleinzoon van de oprichter ze vorige keer in de magische smaak en het aroma van deze likeur. Deel van de planten en aromatische zaden worden gebruikt bij de vervaardiging zijn geproduceerd in de boerderij, zodat de volledige controle van de kwaliteit. De overige ingrediënten worden geïmporteerd uit landen als India, Sri Lanka, Brazilië en Turkije.
Het is gemaakt van inweken en dubbele distillatie van aromatische planten en zaden.

- "De Licor Beirão wordt gemaakt van verschillende planten, met inbegrip punch, venkel, oregano en andere kruiden, die worden maceraat in alcohol voor twee of meer dagen en dan gedestilleerd water en ingezet, maar er is niets kunstmatigs" garanties Carranca Redondo.
 

De industriële José Carranca Redondo, die Liquor Beirão in Lousã produceert, overleden in15.6.2005, 89 jaar oud.
Werd het slachtoffer door een longembolie, overleed uiteindelijk in het lokale gezondheidscentrum, rond 11u30.
Geboren op 29 april 1916,
José Carranca Redondo, pionier in Portugal de reclame van de weg in het midden van de twintigste eeuw, en bijna honderd keer beantwoord in de rechtbank, omdat van deze activiteit, het verdienen van de meerderheid van de juridische geschillen, af te zien van de tussenkomst van advocaten. In 60 jaar, de zakenman - een Republikein, een atheïst en antiklerikaal - het voordeel in termen van reclame fame "bitter" Salazar, verspreid van noord naar zuid een poster met een slimme zin dubbelzinnig over zijn drank: "De Beirão van die iedereen houdt! ".
Bij
José Redondo Carranca zelf, de dictator Santa Comba Dao, een onverwachte gebaar van goede humor, sprak erover met Sollare Allegro, een lid van de regering en getrouwd met een dame van Lousã. "Er-is er om te vragen zijn landgenoot wie is dat Beirão, van wie hij spreekt in de reclame ', de dictator is de nieuwe staat besteld, op een tijdstip waarop Sollare Allegro het voorbereiden was om te gaan een week-end door te brengen met het gezin op dat dorp van het district Coimbra. In de afgelopen 15 jaar, de productie van Beirão steeg van 600.000 flessen per jaar tot meer dan twee miljoen. Een aanzienlijk deel is bestemd voor de export naar verschillende landen, met inbegrip van Rusland, waar "de likeur van Portugal" is gebracht in het laatste decennium, na de omverwerping van het communistische bewind en Jeltsin aan de macht. 
 

 
José Carranca Redondo toonaangevende van de productie en marketing van Beirão (waarvan de geheime formule zal geboren worden in een eeuw-oude apotheek Lousã) voor 65 jaar, en alleen in eind mei, na een auto-ongeval heeft geleden in de buurt van de distilleerderij, ging niet meer naar het kantoor, die hij elke ochtend deed.


De bottellijn is indrukwekkend. In de stand van de modernste machines, sluit de bijdrage van twaalf respondenten die fles na fles, handmatig zet de karakteristieke gouden lint dat rond de nek. In een merkwaardige manier, Jose Redondo zorgt ervoor dat er geen machine in de wereld te doen. De flessen komen en gaan in een razend tempo. Zijn gevuld meer dan 3,5 miljoen per jaar, hetgeen een gemiddelde van meer dan 9500 flessen verwerkt per dag betekent, geef drinken tot 80 markten wereldwijd, met de Verenigde Staten van Amerika bij de belangrijkste exportproducten te bezetten.

3 comentários:

  1. Ola Aline, Pode-se comprar o Licor de Beirao em Holanda? sabes aonde? Se sabes gostaria que me informa-se que tambem moro em Holanda e tenho saudades do Licor Beirao. :s
    Beijos Lola
    lolamorais@hotmail.com

    ResponderEliminar
    Respostas
    1. Agora já podes comprar no meu website. Podemos combinar e assim não pagas portes. Este é o meu web site: www.bioleven.wix.com/bioleven

      Eliminar
  2. Olá Lola,
    Eu vivo no Sul da Holanda, em s-Gravendeel. Podes comprar o Licor Beirao em Roterdao numa loja de nome Euro Africa. Nieuwe Binnenweg 306 B.
    Fico contente por saber que o meu blog anda a ser lido e comentado. Parei um pouquinho porque penso que as traduções não estão muito correctas mas tenho algumas entradas em perspectiva.
    Na tal loja tens de pedir o licor porque ele não está a vista.
    Beijinhos,
    Aline

    ResponderEliminar

U bent welkom voor een reactie!